Min dag på det allt mer hypade Salong Betong - Härlig stämning och två av dom största hjärtan jag träffat




Som sagt så spenderades dagen på tatuering och den konstnärliga studion Salong Betong, som har en hel del uppmärksamhet på sig i olika medier och nu nyligen en nystartad serie om grundarna "Danne och Bleckan" och salongen på SVT, den hittar ni här


Dagen bestod av en start när lokalen städades innan kunderna droppade in, och sedan en sväng in på "lagret" och röjja bort kartonger och städa iordning hyllor m.m.

När detta var klart satte sig jag och Danne i hans bild för en staden runt resa, för att införskaffa saker till studion som tatueringsmaskins nålar och en mängd andra saker, bilder kommer nedan

Väl tillbaka efter att allt som hade inhandlats hade packats upp fastnade jag framför en pågående tatuering, och blev helt fast - det är något häftigt att se någon tatueras live, lite som en konsnär som målar men i detta fall på armen!


Blandade bilder från dagen;



Man kan någonstans säga att det var ett lyxjobb idag då deras huvudsakliga syssla just är att tatuera, men jag tog alla chanser att hjälpa till med andra saker så dagen flöt på bra och var jäkligt kul, dels för att det hände saker överallt hela tiden och så självklart stämningen och människorna, för som jag skrev i rubriken så är "Danne och Bleckan" (ovan) som är grundarna av Salong Betong två killar med dom största hjärtan jag har träffat på bra länge, med en målmedvetenhet och ett kaxigt yttre men med en oerhörd givmildhet och öppna hjärtan om man lär känna dom

Enormt beröm ska dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0