Min dag på Happy Socks - dagens jobb uppdelad i tre delar





I Fredags var jag alltså på Happy Socks, företaget som säljer färgglada strumpor till världen!

Dagen var riktigt kul och startade med att jag började på deras kontor, som består av en liten innergård med tre små hus (som jag tyvärr glömde ta kort på) som alla bestod av olika delar av företaget, lite som en egen liten värld där inne.
På delen jag satt var webbdelen och min uppgift blev att sätta mig in i japanska affiliates.
Affiliates är ett sätt där företag och personer som är intresserade av att visa upp reklam på sin hemsida kommer och sedan betalas man genom klick eller köp genom bannern, och då tar affiliatesföretaget en viss procent av vinsten enkelt beskrivet.
Det blev även ett möte för ett upplägg för webben som jag fick hänga med på.

Jag fick även såklart träffa de andra i företaget, för att sedan efter lunch dra mig vidare till en fotografering för deras S/S 12 kollektion som skedde i närheten - och undrar ni varför inga strumpor syns på bilderna därifrån nedan så är det av den enkla anledningen att det är lite "hysh hysh" om dom just nu innan dom släpps!

Efter fotograferingen drog jag mig till deras butik för att hjälpa till med förberedelserna för en liten butiksfest för allmänheten kallad "Socks Rocks" där det bjöds på dryck och snacks

Bilder nedan;



Viktor Tell en av de två grundarna av Happy Socks



Mikael Söderlindh till höger är även han grundare till företaget, och var oerhört spännande att höra hans sätt att tänka under mötet.



Som ni ser var dagen ganska hektiskt med mycket händelser, men riktigt skoj och personal som var oerhört härlig och trevlig.

Bra dag helt enkelt med möjlighet att lära sig och bli lärd av olika inspirerande personer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0