En dag hos Rix fm - fixa och trixa, träffa människor och snacka i radio m.m.





Precis kommit hem från min dag hos Rix fm och dom emenenta Titti och Benji (inge pengar bakom föregående mening...) och en dag fylld med upplevelser och roliga oväntade vändningar i nyhetsflödet!

Nedan följer lite bilder och text om hur dagen sett ut, dock saknas en bild när jag var med när Titti och Benji intervjuade David Batra, men försöker fixa fram bilden på mig och Batra i dagarna!



Efter intervjun med Batra och lite nyhets och tidnings check så drog jag iväg och kikade hur jinglar och reklam produceras på plats av dom olika radiokanalernas "ljudkillar".

Det var en ruskig speed på händerna när jingeln byggdes fram och justeringar av ljudspåren kom från ryggmärgen, men oerhört pedagogiska var dom och gav mig en chans att förstå vad som hände så stor tumme upp! (Kände faktiskt att det kunde vara något jag skulle kunna jobba som!)





Sedan drogs det vidare till ett konferensrum med Titti, som skulle vara med och hålla ett föredrag till ett gäng mediasäljare!



Lite mer fix, snack och käk innan sändingen drog igång!



För er som lyssnade på sändningen kunde höra hur dagens största snackis måste jag säga - den om 91 åriga Ganna som var tänkt att bli utvisad till Ukraina vid ca. 16 tiden idag fick en vänding från att intervjua folk på plats på Arlanda om hur det är på plats och vad dom försöker göra, till att bli en glädjes suck att europadomstolen gick in och skjut upp det iaf i två veckor - kul att få vara med en dag då man verkligen ser hur ett program påverkas direkt av verkliga händelser och känna hur stämningen i rummet förändras från stund till stund!

Jag fick ju också chans att snacka lite om min dag och projektet men även skriva frågorna och hålla i deras tävling "Plocka Titti och Benji" vilket var riktigt kul, speciellt då jag fick höra att det aldrig har hänt förut att någon annan gjort det




Slutsats; Rolig och spännande dag, tror dock att om jag skulle satsa på ett jobb inom detta yrket får det nog bli som jingel kille då jag där kände att jag hade lite större talang än inom själva "radion" - tyvärr, för det var riktigt kul!


Mycket på än gång, men är det något ni vill höra mer om så är det bara att droppa en kommentar så berättar jag gärna mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0