En lång dag som assistent på en "pilotinspelning" av ett eventuellt framtida barnprogram på svt





Idag var jag som sagt och hjälpte till på en pilotinspelning för ett förhoppningsvis framtida barnprogram för SVT som startade med att jag blev hämtad 07:20 för att åka till inspelningsplatsen, där sedan inspelningen av utescenerna startade och sedan vid 11.00 åktes det in till stan för att göra inomhusscener, där ett tiotal barn i åldrarna två till sex var tvungna att hållas under styr för inspelning.

Ganska otydligt skrivet, men då detta är en pilotinspelning så har jag fått lära mig att det finns en del olika regler för vad man får säga och fotografera då risken att idén blir kopierad innan producering är större bl.a., men min roll under dagen har varit att hjälpa till på platser där det behövts händer kort och gott, och med 12 småbarn och x antal kilo mjöl finns det en del att göra under långtid kan jag lova!


Här kommer iaf några bilder från förmiddagen då minkamera fick slut på batteri... men jag skulle få lite bilder från eftermiddagen från en annan kamera skickade till mig!




Det kommer att dyka upp fler bilder så fort jag bara får dom, som förhoppningsvis kan tänkas vara lite mer intressanta än dessa!,

Kan tilläga att jag lämnade inspelningsplatsen vid halv 8, så blev ett 12 timmars pass - men fort gick det och kul var det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0