Min dag på "Återvinnarna" - en kontrasternas dag




Idag jobbade jag på secondhandbutiken Återvinnarna på Götgatan 105 på Söder, dagen gick ut på att fixa och dona med deras oerhört välfyllda sortiment i butiken, med allt man kan tänka sig kan finnas att köpa till ett hem eller till sig själv.

Detta var även första dagen där jag som gratisjobbare inte var speciell heller, då butiken är idéel och drivs av före detta missbrukare och långtidsarbetslösa så var det även en lärdom på det personliga planet att det jag gör egentligen är lite lyx tillskillnad mot dom jag var hos idag som tar detta lite som en "sista utväg" - eller som starten på deras nya liv, beroende på hur man ser det!


Här kommer lite bilder från dagen, tyvärr bara på omgivningen då de flesta inte ville vara med på bild



En orgie i prylar, så ni förstår att det fanns en del att göra! - fanns en del schyssta märkeskläder m.m. såg jag också för er som vill fynda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0